نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

بازگشت مالک شهرخودرو به پدیده جدی شد | و دوباره حمیداوی در مشهد!

  • کد خبر: ۷۷۳۷۰
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
بازگشت مالک شهرخودرو به پدیده جدی شد | و دوباره حمیداوی در مشهد!
در روز‌هایی که ستاره‌های پدیده در گیرودار دریافت رضایت‌نامه از باشگاه هستند، ناگهان خبر بازگشت مالک شهرخودرو جدی شده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ درست ۲۴ ساعت بعد از انتشار خبر مذاکره ستاره‌های خط دفاع و حمله پدیده با سرخابی‌های پایتخت و وقتی همه به‌دنبال آن بودند ببینند تکلیف رضایت‌نامه علی نعمتی و امین قاسمی‌نژاد برای پیوستن به پرسپولیس و استقلال چه می‌شود، خبر بازگشت مالک جنوبی به مشهد همه را غافل‌گیر کرد! فرهاد حمیداوی بعد از اتفاقاتی که برای شرکت شهرخودرو افتاد، یک‌باره غیبش زد و حالا خبر می‌رسد قرار است تیم دوباره به او داده شود.

 

حمیداوی از سایه در آمده است و سکان تیم مشهد که بعد از واگذاری دوباره به باشگاه پدیده با چنگ‌ودندان و حمایت‌های بی‌سابقه مدیریت شهری و استان در لیگ برتر ماند، قرار است دوباره به او سپرده شود؛ خبری که البته چندان تازه هم نبود و چندی است زمزمه‌هایش حول ستاره‌هایی شنیده می‌‎شود که قصد جدایی از جمع مشهدی‌ها را دارند. مسئله‌ای که بی‌تردید دست‌کم برای چند هفته اوضاع اردوگاه نماینده مشهد در لیگ‌برتر فوتبال را آشفته خواهد کرد. روند واگذاری دوباره تیم به فرهاد حمیداوی با علامت سؤال‌های متعددی روبه‌روست و دراین‌بین مهم‌ترین سؤال این است که چطور تیم از فرهاد حمیداوی گرفته و چطور به او بازگردانده شد؟


بحران خودرو‌هایی که هرگز نیامد!

شرکت شهرخودرو در بدو ورود به استان و گرفتن امتیاز تیم فوتبال پدیده مشهد، به بسیاری از تعهداتش عمل کرد. تیم با یحیی گل‌محمدی به روند صعودی ادامه داد و حتی در زمان مالکیت این مجموعه آسیایی شد. تا اینجای داستان همه‌چیز بروفق مراد بود و خبری از تخلف و اجرانشدن تعهدات در میان نبود. بااین‌همه چندی بعد از گوشه‌وکنار کشور خبر تجمع مال‌باختگان شرکت شهرخودرو که خودرو‌های گران‌قیمت خارجی خریده، اما هرگز تحویل نگرفته بودند، به گوش رسید.

 

خبری که ابتدا با این عبارت مشهور حمیداوی مواجه شد که «مشکلات شرکت شهرخودرو هیچ ارتباطی به باشگاه ندارد»، اما رفته‌رفته وضعیت عوض شد و شاکیان شهرخودرو مادر عنان کار را از دست مالک باشگاه خارج کردند تا برای فرهاد حمیداوی قرار منع تعقیب صادر شود. مالک جنوبی رفته‌رفته گرفتار ماجرا‌های شرکت مادر شد و دیگر ماه‌به‌ماه سروکله‌اش اطراف تیم پیدا نمی‌شد. این آغاز بحران جدی باشگاه مشهدی بود که به‌ظاهر با دستگیری حمیداوی و مدیرانش و واگذاری تیم به کمیته ویژه استانی به پایان رسید.


چند تلاش ناقص و بازگشت به دوران «پدیده»

بعد از آنکه فرهاد حمیداوی گرفتار مسائل شرکت شهرخودرو شد و از دسترس فوتبال مشهد خارج شد، کمیته‌ای از مدیرکل ورزش‌وجوانان استان، رئیس هیئت فوتبال استان، نماینده حمیداوی و نماینده تیم تشکیل شد تا کار انتقال امتیاز به باشگاه پدیده دوباره انجام شود. البته دراین‌میان فرهاد حمیداوی از ناکجاآباد چندباری تلاش کرد جلو این اتفاق را بگیرد، اما عزم استانی برای سامان‌دادن به وضعیت تیم شهر به‌نحوی جدی بود که تیم تا زمان تعیین تکلیف نهایی مالکیت به هیئت فوتبال و این کمیته واگذار شد. هیئت فوتبال استان هم که مدعی بود باشگاه شهرخودرو کمیسیون ماده ۵ اداره‌کل ورزش‌وجوانان را نگرفته و قانونا هنوز نام باشگاه همان «پدیده» است، رسما اعلام کرد که تیم دوباره با همان نام «پدیده خراسان» در مسابقات حاضر خواهد شد.


ادعا‌های پساحمیداوی

بعد از واگذاری تیم به استان ادعا‌هایی از سوی هیئت فوتبال خراسان‌رضوی و دیگر نهاد‌ها درباره مالکیت فرهاد حمیداوی مطرح شد؛ ازجمله اینکه به‌گفته دبیر هیئت فوتبال استان حمیداوی هیچ‌وقت به‌طور کامل تعهدات ابتدایی در زمان خریداری امتیاز تیم پدیده را انجام نداده و همه بدهی‌های باشگاه را پرداخت نکرده است یا اینکه شهرخودرو هیچ‌گاه برای گرفتن کمیسیون ماده ۵ اداره‌کل ورزش‌وجوانان اقدام نکرده است و رسما و قانونا تیمی به‌نام شهرخودرو وجود ندارد و هنوز باشگاه به‌نام «پدیده» است.

 

این همان مسیری بود که تیم از مالک جنوبی گرفته و به استان واگذار شد. بعد از آن حمایت همه‌جانبه استان به شاگردان رحمتی کمک کرد دست‌کم تا پایان فصل مشکلات مالی را احساس نکنند و بتوانند با طیب خاطر در لیگ به میدان بروند و نتایج به‌نسبت خوبی هم برای نماینده استان رقم بزنند.


بازگشت ناگهانی فرهاد

زمزمه‌های بازگشت فرهاد حمیداوی و واگذاری دوباره تیم به این مالک جنوبی درحالی روز گذشته رسما جدی شد که یک روز از ماجرای شرط پرسپولیس برای علی نعمتی مبنی بر گرفتن رضایت‌نامه گذشته بود. در بحبوحه اینکه علی نعمتی و امین قاسمی‌نژاد باید از چه کسی رضایت‌نامه بگیرند، خبر بازگشت حمیداوی ظهر دیروز همه معادلات را به‌هم ریخت.


نبود مالکیت خارجی برای تیم پدیده و واگذاری این تیم بعد از اتفاقات دستگیری حمیداوی به هیئت فوتبال خراسان‌رضوی این سؤال را به‌وجود می‌آورد که ستاره‌های پدیده بالأخره باید رضایت‌نامه جدایی‌شان را از چه مرجع و نهادی بگیرند. دراین‌میان از اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی خبر رسید که جلسه‌ای اضطراری با حضور اعضای کمیته ویژه تشکیل شده است تا درباره مالکیت تیم فوتبال نماینده استان تصمیم‌گیری شود. گویا صورت‌جلسه تازه‌ای در این جلسه قرائت شده که ورق را برگردانده؛ صورت‌جلسه‌ای که حکم به بازگشت فرهاد حمیداوی داده است، به همین سادگی!


فتاحی: حمیداوی برگشته است

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآراورزشی بعد از جلسه مهم روز گذشته گفت: واقعیت این است که صورت‌جلسه‌ای از معاون امنیتی دادستان کل کشور به دست ما رسید که در آن به بازگشت فرهاد حمیداوی و واگذاری دوباره امتیاز تیم به او حکم داده شده است.

 

در این صورت‌جلسه آمده که مالکیت باشگاه شهرخودرو حق قانونی و شرعی ایشان است و حمیداوی و مدیران شهرخودرو تعهد داده‌اند که هم برای پرداخت هزینه‌ها و هم نگهداری تیم اقدامات لازم را انجام دهند. فرزاد فتاحی افزود: قرار است حمیداوی و مدیران شهرخودرو هفته آینده به مشهد بیایند و در جلسه‌ای با کمیسیون امنیتی انتظامی استان که زیر نظر شورای تأمین استان است، ضمانت‌های لازم را برای تیم‌داری بدهند. وی خاطرنشان کرد: این موضوع مصوبه جلسه امروز (دیروز) بوده است.

 

فتاحی با اشاره به اینکه هواداران خیالشان راحت باشد، بیان کرد: من به تیم حمیداوی و مدیرانش می‌گویم با امکانات کامل بیایید، زیرا این‌بار ما رصد می‌کنیم و اگر کوتاهی شود، با آن برخورد می‌کنیم. فتاحی تصریح کرد: البته از انصاف نگذریم تا قبل از بروز مشکلات شرکت شهرخودرو، تیم فوتبال شهرخودرو مشکلات مالی نداشت و همه‌چیز خوب پیش می‌رفت، اما به هر تقدیر هواداران خیالشان راحت باشد که ما ضمانت‌های لازم را برای واگذاری دوباره تیم به حمیداوی از ایشان می‌گیریم.


چالش‌های جدی پیش‌روی حمیداوی

با پس‌گرفتن دوباره امتیاز تیم مشهد به‌وسیله شهرخودرو، مالک جنوبی با چالش‌های جدی روبه‌روست که باید برای آن‌ها فکری کند. هیئت فوتبال استان مدعی است در این چند ماهی که تیم در اختیار استان بوده، بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای پدیده هزینه شده است و حالا طبق صحبت‌های مدیرکل ورزش‌وجوانان، حمیداوی باید این هزینه‌ها را پرداخت کند! از طرفی ستاره‌های پدیده برای جدایی از این تیم به صف شده‌اند و صدور رضایت‌نامه این بازیکنان می‌تواند همان شائبه‌های فصل قبل را که درآمدزایی از محل فروش بازیکنان و تضعیف تیم بود، سر زبان‌ها بیندازد.

 

مالک جنوبی بعد از دوری از تیم مشهد به‌شدت مورد انتقاد و حملات هواداران مشهدی قرار گرفت و کارکردن دوباره در جو شهر برایش سخت‌تر از سخت است. او حتی برای انتخاب و کار با کادرفنی کنونی تیم هم چالش جدی دارد، زیرا بعد از رفتنش کسی فکرش را نمی‌کرد روزی دوباره سروکله مرد جنوبی پیدا شود. حالا هیچ بعید نیست اختلافات جدی میان او و کادرفنی و اداری باشگاه ایجاد شود؛ کادری که بعد از رفتن حمیداوی با خیال آسوده کار کرده و هیچ‌گاه در طول فصل فشاری از جانب مدیریت باشگاه احساس نکرده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->